Pełne ziarno dla komfortu małego brzuszka!

5

Coraz więcej mówi się o błonniku pokarmowym w diecie dziecka. Dietetycy i żywieniowcy zwracają szczególną uwagę na jego znaczenie w codziennej diecie, a producenci dbają, aby ich produkty zawierały ten cenny składnik pokarmowy.

Czym jest błonnik?

Błonnik pokarmowy to nic innego, jak substancje pochodzenia roślinnego, które nie są trawione, ani wchłaniane w przewodzie pokarmowym człowieka. Z uwagi na wielokierunkowy charakter działania, błonnik pokarmowy stanowi bardzo cenny składnik codziennej diety małego dziecka.

kaszka bobovita porcja zbóż na stole wraz ze zbożami oraz owocami

Gdzie szukać błonnika?

Produkty bogate w błonnik to przede wszystkim produkty zbożowe z pełnego przemiału, płatki owsiane, grube kasze i zboża. Warto stosować ich dodatek do zupek jarzynowych, placuszków czy omletów.

Błonnika pokarmowego dostarczą również warzywa i rośliny strączkowe. W prawidłowo zbilansowanej diecie małego dziecka nie może zabraknąć też owoców i warzyw. Produkty bogate w błonnik powinny znajdować się w diecie dziecka codziennie.

Porady żywieniowe
i jadłospisy

Dziecko karmione łyżeczką Owoce i warzywa
Skorzystaj z jadłospisów na każdy dzień tygodnia, dostosowanych do etapu rozwoju Twojego maluszka!
Skorzystaj z jadłospisów
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z niej bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa komputerze / telefonie / tablecie. W każdym momencie można dokonać zmiany tych ustawień. Czytaj więcej
Akceptuję - nie pokazuj więcej tego komunikatu