Karmienie piersią - dieta dla mamy

4

Najważniejsze, aby Twoja dieta była urozmaicona i dostarczała wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Pamiętaj - nie znaczy to, że mama musi jeść za dwoje!

Oto najważniejsze rady i informacje, o których powinnaś pamiętać:

  • Spożywaj posiłki często, nawet 5 razy dziennie, ale w mniejszych porcjach.
  • Wypijaj w ciągu doby ok. 2-3 litry płynów (najlepiej wody źródlanej niegazowanej np. Żywiec Zdrój, mleka, soków owocowych i warzywnych).
  • Twoja dieta powinna być bogata w białko. Dobrym źródłem białka są chude mięso i wędliny, ryby, jaja, mleko, kefiry, jogurty, sery.  
  • Jedz dużo owoców i warzyw, stanowiących źródło witamin, składników mineralnych oraz błonnika. Pamiętaj jednak, że w Twojej diecie powinno znaleźć się więcej warzyw, niż owoców.
  • Zamiast białego chleba i bułek wybieraj pieczywo pełnoziarniste; jedz kasze!
  • Wybieraj oleje roślinne – źródło niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych.
warzywa i owoce w koszu

Ostre przyprawy jak czosnek, a także warzywa kapustne ( w większej ilości) mogą być przyczyną zmiany smaku mleka - a tym samym niechęci ssania piersi przez dziecko.

strączek zielonego groszku

Pamiętaj, że warzywa strączkowe (np. fasola, groch) mogą być przyczyną występowania u maluszka kolek– obserwuj jego reakcję na te produkty. Jeżeli jednak nie zaobserwowałaś takich objawów możesz czasem pozwolić sobie na spożywanie tych produktów.

Kiedy karmisz piersią powinnaś zrezygnować z palenia papierosów, picia napojów alkoholowych. Postaraj się też ograniczyć picie mocnej kawy i herbaty.

Artykuły

Najpopularniejsze artykuły w serwisie, czyli co polecają inne mamy.

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z niej bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa komputerze / telefonie / tablecie. W każdym momencie można dokonać zmiany tych ustawień. Czytaj więcej
Akceptuję - nie pokazuj więcej tego komunikatu