Wasze pytania

Dział "Pytania i odpowiedzi" zawiera krótkie i konkretne wyjaśnienia najczęstszych wątpliwości - systematycznie przybywają nowe pytania, na które udzielamy odpowiedzi.

Jeżeli uważasz, że jest zagadnienie, które powinno znaleźć się w tym dziale napisz do nas

Co powinnam jeść w czasie ciąży?

W czasie ciąży Twoja dieta nabiera jeszcze większego znaczenia niż dotychczas, ponieważ zapewnia prawidłowe funkcjonowanie dwóch organizmów. Dlatego podczas ciąży powinnaś zwracać szczególną uwagę na to co, w jakiej ilości i w jaki sposób jesz. Najważniejsze, aby Twoja dieta była różnorodna oraz dostarczała Ci odpowiedniej ilości energii i wartości odżywczych. Posiłki powinny być przygotowane z bezpiecznych produktów i zgodnie ze standardami higieny żywienia. Przeczytaj więcej na ten temat w artykułach Kluczowe składniki odżywcze, Piramida zdrowego żywienia, Różnorodność w ciążowej diecie. Skorzystaj z propozycji przepisów, przygotowanych specjalnie dla przyszłych mam.

O ile powinnam zwiększyć ilość przyjmowanych kalorii w czasie ciąży?

Dobowe zapotrzebowanie energetyczne przyszłej mamy wynosi od 2200 do 2500 kcal/dobę. Ogólna wartość energetyczna codziennej diety w odniesieniu do stanu sprzed ciąży nie musi ulec zmianie w I trymestrze ciąży, natomiast w II trymestrze powinna być zwiększona. Ilość spożywanej przez Ciebie energii w II trymestrze ciąży powinna zwiększyć się o dodatkowe 360 kcal/ dobę w III trymestrze natomiast dodatkowa ilość energii powinna wzrosnąć do 475 kcal/dobę.

Ile powinnam pić w czasie ciąży?

Podczas ciąży powinnaś pić ok. 2-2,5 litrów płynów dziennie, najlepiej niegazowanej wody mineralnej. Odpowiedni poziom nawodnienia ułatwia przemianę materii i wspomaga szereg istotnych mechanizmów, które służą Tobie i dziecku. Poza wodą powinnaś sięgać po mleko. Ewentualnie niesłodzone soki i kompoty, lekką herbatę, kawę zbożową.. Unikaj wysoko słodzonych i gazowanych napojów. Dostarczają one tzw. „pustych kalorii” i mogą powodować nasilenie problemów gastrycznych, które są jedną z najczęstszych dolegliwości ciążowych.

Co mogę jeść kiedy mam ochotę na coś słodkiego?

Jeśli masz ochotę na coś słodkiego wybieraj te przekąski, które poza smakiem dostarczą Ci również innych cennych wartości odżywczych. Wybieraj świeże i suszone owoce, muesli, suszone owoce. Jeśli nie umiesz oprzeć się pokusie pamiętaj o umiarze i zjedz odrobinę gorzkiej czekolady. Zajrzyj na naszą stronę z przepisami, gdzie znajdziesz propozycje bezpiecznych i smacznych deserów.

Czy będąc w ciąży powinnam zażywać suplementy diety?

Prenatalne suplementy diety zawierają dawki odpowiednie dla Twojego zapotrzebowania na poszczególne składniki podczas ciąży (różnią się od tych sprzed ciąży zawierają np. kwas foliowy czy wit. D w odpowiednich dla Twojego stanu ilościach). Zanim sięgniesz po preparat pamiętaj, że przyjmowanie jakichkolwiek suplementów diety, czy leków (nawet ziół), podczas ciąży musi być skonsultowane z lekarzem.

Czy mogę jeść potrawy smażone w czasie ciąży?

W czasie ciąży lepiej unikać potraw smażonych, ponieważ ten sposób przygotowania dań powoduje, że stają się one bardzo tłuste i ciężkostrawne. W konsekwencji dostarczają Ci nadprogramowych kilokalorii oraz mogą nasilać problemy gastryczne i trawienne, które spędzają sen z powiek wielu przyszłym mamom.

Czy w ciąży powinnam jeść za dwoje?

W czasie ciąży nie powinnaś jeść „za dwoje”, lecz odżywiać się racjonalnie i zdrowo „dla dwojga”. Przeczytaj o tym w naszych tekstach Kulinarny dekalog przyszłej mamy, Piramida zdrowego żywienia, Kluczowe składniki odżywcze. Za duża ilość jedzenia może prowadzić do zgromadzenia dodatkowych kilogramów i powodować komplikacje w przebiegu ciąży, utrudniać poród oraz Twój powrót do formy, kiedy dziecko będzie już na świecie.

Ile kilogramów powinnam przybrać w czasie ciąży?

Każda ciąża jest inna, przy wyznaczeniu ilości kilogramów, które przybędą Ci w czasie ciąży będą miały znaczenie Twój wzrost i waga sprzed ciąży. Wzrost masy ciała będzie zależał również od Twojej przemiany materii, trybu życia, stosowanej diety. Przeczytaj więcej na ten temat w naszym artykule Waga w ciąży.

Czy bezpiecznie jest tracić wagę w czasie ciąży?

Utrata wagi w czasie ciąży generalnie nie jest zjawiskiem pożądanym. Nie martw się jednak, jeśli straciłaś kilogram lub dwa w pierwszych tygodniach. Zwykle są za to odpowiedzialne dolegliwości ciążowe, takie jak nudności, wymioty czy niestrawność, które utrudniają przyswajanie pokarmu. Porozmawiaj o tym, ze swoim lekarzem i wspólnie kontrolujcie sytuację w dalszych tygodniach.

Niedowaga w czasie ciąży

Niedowaga w czasie ciąży ogólnie nie jest zjawiskiem pożądanym. Jeśli miałaś niedowagę w momencie zajścia w ciąże z pewnością Twój lekarz zasugeruje Ci, jaką dietę stosować i jak powinnaś postępować. Powinnaś być w stałym kontakcie z lekarzem, który będzie kontrolował Twój stan.

Przejrzyj nas na wylot!

Jako producent żywności dostarczamy produkty dla niemowląt i małych dzieci dostosowane do ich potrzeb na każdym etapie rozwoju.

Poznaj naszą jakość
Przejrzyj nas na wylot - BoboVita
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z niej bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa komputerze / telefonie / tablecie. W każdym momencie można dokonać zmiany tych ustawień. Czytaj więcej
Akceptuję - nie pokazuj więcej tego komunikatu