Czego potrzebuje Twój maluch

4

Twój maluszek jest aktywny i szybko rośnie. W porównaniu z Tobą, malec potrzebuje teraz dwa, a nawet trzy razy więcej kilokalorii na kilogram masy ciała. By zapewnić mu odpowiednią ilość energii i składników odżywczych, powinnaś podawać mu dziennie trzy niewielkie, dobrze zbilansowane posiłki: śniadanie, obiad i kolację, a dodatkowo, o regularnych porach, pożywne drugie śniadanie i podwieczorek.

Jakiego rodzaju posiłki powinno jeść dziecko?

Dzień dobrze jest rozpocząć od śniadania. Najlepszy będzie posiłek zbożowy wzbogacony w żelazo – na przykład kaszka, a do tego owoc. Zawarta w nim witamina C wspomaga przyswajanie zawartego w kaszce żelaza, tak potrzebnego Twojemu dziecku w czasie szybkiego rozwoju.

Na obiad zaplanuj dobrze zbilansowany posiłek, złożony z produktów bogatych w skrobię (ziemniaki, ryż, makaron, itp.), mięsa, ryby, czy drobiu, i co najmniej dwóch różnych warzyw.

radosne dziecko samodzielnie je

Do picia najlepiej podać ostudzoną przegotowaną wodę. Dla dziecka na tym etapie nadal doskonałe są dobrze zbilansowane, gotowe posiłki, np. BoboVita dla dzieci po 12. miesiącu życia.

Na kolację możesz zaproponować dziecku kanapkę z ciemnego pieczywa z twarogiem i warzywami, ryż z jabłkami lub sałatkę warzywną. Masz tu duże pole do kulinarnych popisów

Pamiętaj, aby serwowane przez Ciebie dania były zdrowe, pożywne i dostosowane do wieku i potrzeb malucha. Pamiętaj, dziecko uczy się, naśladując dorosłych, dlatego wspólne, rodzinne posiłki to doskonała okazja do nauki umiejętności społecznych i poznawania nowych smaków.
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z niej bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa komputerze / telefonie / tablecie. W każdym momencie można dokonać zmiany tych ustawień. Czytaj więcej
Akceptuję - nie pokazuj więcej tego komunikatu