Kaszki w diecie dziecka

5

Przyzwyczajenie dziecka do regularnego jedzenia śniadań jest ważnym elementem nauki zdrowych nawyków żywieniowych.

dziecko jedzące kaszkę bobovita

Nawyki żywieniowe i preferencje smakowe kształtują się już we wczesnym dzieciństwie. To wtedy maluch jest najbradziej otwarty na nowe doświadczenia i bardzo szybko się uczy - a Ty od początku możesz decydować o jego sposobie odżywiania. 

Dobre nawyki żywieniowe, wykształcone i utrwalone w dzieciństwie, które przetrwały w późniejszym życiu, mogą przyczynić się do zmniejszenia ryzyka wystąpienia w przyszłości m.in. choroby niedokrwiennej serca, nadciśnienia, cukrzycy czy otyłości. Niepowtarzalną okazję nauki dobrych nawyków żywieniowych daje Ci okres rozszerzania diety dziecka, gdy uczysz malucha pierwszych smaków i przyzwyczajasz do regularnego jedzenia posiłków.

1. Pierwszy posiłek dnia jest bardzo ważny

kaszki-w-dziecie-dziecka

Przyzwyczajanie dziecka do regularnego jedzenia śniadań jest ważnym elementem nauki zdrowych nawyków żywieniowych. Śniadanie zaspokaja pierwszy głód po nocnej przerwie i daje energię na dobry początek dnia. Wspólne jedzenie porannego posiłku to także świetna okazja, by zacieśnić kontakt ze swoim dzieckiem.

Nauka jedzenia śniadań to ważny krok do regularnego spożywania 5 posiłków dziennie: 3 posiłków głównych i dwóch mniejszych. 5 posiłków dziennie to jedna z podstawowych zasad dobrego odżywiania! Jedzenie śniadań to dobre przyzwyczajenie, które możesz utrwalić. Dlatego zacznij już dziś!

Na samym początku nauki spożywania śniadań po wypiciu porannej porcji mleka dzieci są w pełni rozbudzone i radosne. Dlatego to doskonały moment, by spróbować czegoś nowego. Do kaszki bezmlecznej możesz dodać mleko, które dziecko pije na co dzień, dzięki czemu jej smak stanie się bardziej znajomy. Możesz także podać pyszne kaszki mleczne na bazie mleka modyfikowanego wzbogacone w witaminy, żelazo i inne ważne składniki mineralne.

Pokarmy bogate w skrobię, takie jak kaszki zbożowe, zapewniają dużo energii i składników odżywczych, potrzebnych Twojemu dziecku codziennie do zdrowego rozwoju i zabawy.
Mariola Darzycka
Mariola Darzycka
Doradca ds. żywienia małych dzieci

2. Śniadanie - energia do wzrostu i rozwoju

kaszki-w-diecie-dziecka

Wczesne dzieciństwo to czas najszybszych zmian. Twoje dziecko rośnie i rozwija się teraz bardzo intensywnie. Nic dziwnego, że w pierwszych latach życia zapotrzebowanie Twojego dziecka na energię jest dużo większe niż kiedykolwiek później. Czas niemowlęcy charakteryzuje się także niezwykle wysokim zapotrzebowaniem energetycznym mózgu. 

Organizm Twojego dziecka czerpie niezbędną energię m.in. z węglowodanów ukrytych w zbożach. Dlatego ważne jest, aby zapewnić odpowiednią ilość oraz jakość energii maluchowi w zbilansowanych posiłkach, również w ważnym, zbożowym śniadanku.

Czy wiesz, że?

W wieku 5 miesięcy, dziecko podwaja swoją urodzeniową masę ciała, potraja ją gdy kończy rok, a w wieku 3 lat masa ciała dziecka jest już czterokrotnie większa niż w dniu narodzin.

Śniadanie Juniora – energia do zabawy i odkrywania świata

Większość maluchów, zapewne także i Twój Junior, jest teraz w ciągłym ruchu. Poziom aktywności fizycznej wzrasta wraz z wiekiem - dziecko coraz więcej potrafi i coraz chętniej odkrywa świat. Aktywność fizyczna angażuje siłę mięśni, więc odgrywa ważną rolę w rozwoju małego dziecka. Wpływa na rozwój i siłę mięśni, mocne kości, poprawę koordynacji i zwiększanie elastyczności.

Po pierwszym roku życia Twoje dziecko potrzebuje energii dla wzmożonej aktywności fizycznej.Dlatego ważne jest, aby wybierać odpowiednio zbilansowane posiłki, które dostarczą mu energii i innych niezbędnych składników.

Czy wiesz, że?

Węglowodany są najbardziej wydajnym paliwem, co czyni je również najlepszym źródłem energii dla aktywnych mięśni.

3. Zbilansowane śniadanko dostarcza maluchowi kluczowych składników dla prawidłowego wzrostu i rozwoju

witaminy znajdujące się w kaszce bobovita

 

 

* % zalecanego dziennego spożycia. Na przykładzie 1 porcji mlecznej kaszki 7 zbóż wielozbożowej - jaglanej pełnoziarnistej o smaku wieloowocowym BoboVita PORCJA ZBÓŻ.

4. Przykładowe śniadanka wraz z wartościami odżywczymi

Kaszka mleczna 7 zbóż
PORCJA ZBÓŻ Kaszka mleczna 7 zbóż -wielozbożowo-jaglana pełnoziarnista wieloowocowa (50g kaszki +140ml wody)
Kaszka BV mleczno - wielozbozowa
Kaszka BV mleczno - wielozbożowa bananowo - pomarańczowa
Porcja (65g+150ml wody)
Płatki kukurydziane z mlekiem
płatki kukurydziane (20g), z mlekiem 3,2% (180ml)
Płatki owsiane z mlekiem
płatki owsiane 40g, maliny 15g, z mlekiem 3,2% 180ml
Przykładowa
wartość odżywcza
Przykładowa
wartość odżywcza
Witamina A 125 μg 163 μg 65 μg 34 μg
Witamina D 3,1 μg 4,3 μg 65 μg 34 μg
Witamina E 1,2 mg 1,4 mg 0,2 mg 0,4 mg
Witamina C 26 mg 31,9 mg 1,8 mg 4,7 mg
Witamina B1 0,35 mg 0,4 mg 0,07 mg 0,1 mg
Witamina B6 0,2 mg 0,3 mg 0,01 mg 0,09 mg
Witamina B12 0,7 μg 1 μg 0,7 μg 0,5 μg
Kwas foliowy 43 μg 62 μg 10,4 μg 15,3 μg
Wapń 225 mg 270 mg 214 mg 141 mg
Sód 48 mg 60 mg 313 mg 48 mg
Żelazo 2,3 mg 2,9 mg 0,3 mg 0,9 mg
Cynk 1 mg 1,5 mg 0,6 mg 0,9 mg
Jod 42 μg 44 μg 5,04 μg 0,45 μg
Błonnik 1,8 g 1,8 g 1,3 g 2,2 g
Tłuszczowe
kwasy nasycone
2,0 g 2,6 g 3,6 g 2,3 g
Sól Bez dodatku soli Bez dodatku soli 0,8 g Bez dodatku soli
Agnieszka Kuczewska

Jeśli masz pytania, skontaktuj się z naszym ekspertem w dziedzinie żywienia człowieka

Agnieszka Kuczewska

Specjalista żywienia człowieka
Czy wiesz, że?

Dobre nawyki żywieniowe, wykształcone i utrwalone w dzieciństwie, które przetrwały w późniejszym życiu, mogą przyczynić się do zmniejszenia ryzyka wystąpienia w przyszłości m.in. choroby niedokrwiennej serca, nadciśnienia, cukrzycy czy otyłości.

Nasi smakosze

zdjęcia dzieci jedzących kaszkę bobovita
Kaszki BoboVita

Kaszki BoboVita produkowane są ze składników najwyższej jakości. Masz do wyboru wiele pysznych smaków, by Twoje dziecko polubiło różnorodność.

Poznaj kaszki BoboVita
Kaszki PORCJA ZBÓŻ

Poznaj nową linię kaszek BoboVita PORCJA ZBÓŻ, które powstają z najwyższej jakości, różnorodnych zbóż, także z tych z pełnego przemiału.

Poznaj kaszki PORCJA ZBÓŻ

Artykuły

Najpopularniejsze artykuły w serwisie, czyli co polecają inne mamy.

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z niej bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa komputerze / telefonie / tablecie. W każdym momencie można dokonać zmiany tych ustawień. Czytaj więcej
Akceptuję - nie pokazuj więcej tego komunikatu